AS FF UP na svém zasedání dne 3. září 2025 zahajuje v souladu s čl. 5 odst. 1 Jednacího řádu AS FF UP řízení o návrhu na jmenování děkankou/děkanem FF UP pro funkční období od 1. února 2026 do 31. ledna 2030.
Pro účely řízení o návrhu na jmenování děkankou/děkanem FF UP zřizuje AS FF UP ze svých řad zvláštní komisi k řízení o návrhu na jmenování děkankou/děkanem FF UP (dále jen „zvláštní komise“), a to ve složení:
- Mgr. Martin Fafejta, Ph.D. (předseda)
- Mgr. David Broul
- Bc. Denisa Thernerová
Zvláštní komise zajišťuje:
- ověření splnění zákonných podmínek kladených na osobu kandidátky/kandidáta na funkci děkanky/děkana FF UP,
- sestavení seznamu kandidátek/kandidátů na funkci děkanky/děkana,
- ve spolupráci s AS FF UP řádnou propagaci voleb v předvolebním období,
- další činnosti spojené s řízením o návrhu na jmenování děkankou/děkanem.
Právo podat návrh na kandidátku/kandidáta na funkci děkanky/děkana má každá členka/každý člen či skupina členek/členů akademické obce FF UP.
Návrh musí obsahovat (formulář návrhu je přílohou č. 1 tohoto usnesení):
- jméno a příjmení kandidátky/kandidáta,
- další údaj, je-li to třeba k jednoznačnému určení kandidátky/kandidáta.
Návrh musí být podán zvláštní komisi písemně nebo prostřednictvím e-mailové adresy UP nejpozději do termínu, který je uveden v harmonogramu voleb. Zvláštní komise ověří, zda kandidátky/kandidáti na funkci děkanky/děkana splňují zákonné náležitosti a požadavky kladené vnitřními předpisy UP a fakulty, přičemž čl. 28 odst. 6 Jednacího řádu AS UP platí obdobně. Zvláštní komise je povinna v přímém a nezprostředkovaném styku s navrženou kandidátkou/navrženým kandidátem na funkci děkanky/děkana zajistit její/jeho osobní souhlas s kandidaturou. Elektronický podpis, příp. vyjádření souhlasu prostřednictvím e-mailové adresy UP zvláštní komisi může nahradit vlastnoruční podpis navrhované/navrhovaného.
Jednotlivé organizační kroky při volbě kandidáta na funkci děkanky/děkana FF UP stanoví harmonogram voleb, který je součástí tohoto usnesení.
Harmonogram voleb děkanky/děkana
- Vyhlášení voleb: 3. září 2025
- Předkládání návrhů kandidátek/kandidátů na funkci děkanky/děkana FF UP prostřednictvím zvláštní komise v termínu: do 3. října 2025 do 15.00.
- Komise ověří, zda návrh splňuje předepsané formální náležitosti, a to do 8. října 2025 do 15:00 (ověření, zda navržená kandidátka/navržený kandidát na funkci děkanky/děkana FF UP splňuje náležitosti stanovené obecně závaznými právními předpisy).
- Komise sestaví abecední seznam kandidátek/kandidátů na funkci děkanky/děkana FF UP a zveřejní seznam na Úřední desce FF UP v termínu do 10. října 2025 do 15.00.
- Termín pro zveřejnění tezí volebních programů kandidátek/kandidátů na webových stránkách FF UP – 10. října 2025 do 15.00.
- Veřejná prezentace kandidátek/kandidátů na funkci děkanky/děkana FF UP a diskuze akademické obce FF UP s kandidátkami/kandidáty se uskuteční dne 15. října 2025 v 15.00.
- Prezentace kandidátek/kandidátů na funkci děkanky/děkana FF UP před AS FF UP a první, případně druhé a třetí kolo voleb kandidátky/kandidáta na děkanku/děkana FF UP se uskuteční dne 21. října 2025 ve 13.15.
- Výsledky voleb a protokol o volbě kandidátky/kandidáta na funkci děkanky/děkana FF UP včetně podkladů pro jmenování děkankou/děkanem FF UP postoupí předseda AS FF UP rektorovi v termínu do 3. listopadu 2025.
- Pokud se AS FF UP ani ve třetím kole neusnese, kterou kandidátku/kterého kandidáta navrhne rektorovi UP ke jmenování děkankou/děkanem FF UP, bude vyhlášeno opakované řízení o návrhu na jmenování děkankou/děkanem FF UP.