Studium pedagogiky k získání kvalifikace učitele 2. stupně ZŠ a SŠ
Aktuální informace
Přihlašování do akreditovaného programu Studium pedagogiky k získání kvalifikace učitele 2. stupně ZŠ a SŠ v prezenční formě bylo z důvodu naplnění kapacity pro akademický rok 2025/2026 ukončeno. Vyhlášení nového cyklu v květnu 2026.
Výuka v ZS 2025 od 22. 9. 2025
Pedagogika a Psychologie I. (1. semestr, zkratka předmětu ICV/PP1, nutná 75% účast, vyučující: Mgr. Lucie Viktorová, Ph.D.)
Účastník volí jednu ze dvou variant:
1. Středa 13.15–15:45, místnost 1.25, FF UP, Křížkovského 10.
2. Bloková víkendová výuka v termínu 18.-19. 10. 2025 a 29.-30. 11. 2025 od 9:00 do 16:00. Místnost 340, Katedra psychologie FF UP, Vodární 6. Tato varianta je určena pro účastníky, kteří se nemohou zúčastnit středeční výuky z důvodu kolize s rozvrhem řádného studia.
Absolvování předmětu je povinné a možné pouze v jedné variantě nikoliv v kombinaci.
Změna v rozvrhu vyhrazena.
Oborové didaktiky – výuku zajišťují příslušné katedry FF (aktuální informace najdete v rozvrhu na webu katedry, nutná 75% účast). Zkratky předmětů ICV/…..
Výuku oborových didaktik realizují katedry obvykle každý rok, ale v případě malého počtu účastníků (nebo jiného důvodu) si katedra vyhrazuje právo vypsat předmět jednou za dva roky. V roce 2025/2026 nebude realizována Didaktika psychologie.
Reflektivní seminář (část D v harmonogramu praxe) je realizovaný v několika termínech v ZS 2025 a LS 2026. Účastníci byli informováni e-mailem o způsobu přihlášení na seminář.
Rozsah nezbytné přítomnosti účastníků ve studiu je 75% účast na teoretické části a 100% účast na praxi.
Účastníci si zapisují v IS STAG předměty pod osobním číslem začínajícím I….., vygenerovaným na základě podané přihlášky v cžv portále UP.
Seznam předmětů a zkratek UZ od ZS 2024
Změna v rozvrhu vyhrazena.
Termín závěrečné zkoušky bude realizován v roce 2026 a pouze v rámci podmínek nové akreditace. Plánovaný měsíc realizace je duben 2026.
Informace pro přihlášené účastníky do studia UZ od roku 2024
Řádně a čitelně vyplněnou přihlášku (s přehledem absolvovaných předmětů z IS STAG, případně i magisterským diplomem) dodat (osobně, poštou, e-mailem ve formě barevného skenu) PhDr. Gabriele Paráčkové, ICV FF, Křížkovského 10, Olomouc (gabriela.parackova@upol.cz).
Přihláška bude doplněna v roce 2026.
K ZZk je nutné donést Portfolio k prezentaci a kopii magisterského diplomu (v případě ukončeného řádného VŠ studia).
Harmonogram (složení komise a seznam studentů) bývá zveřejněn přibližně 2 týdny před termínem.
Informace o studiu
Studium pedagogiky k získání kvalifikace učitele 2. stupně ZŠ a SŠ
Institut celoživotního vzdělávání na Filozofické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci (ICV FF UP) zajišťuje studium v oblasti pedagogických věd v rámci programu celoživotního vzdělávání v souladu s ustanovením § 22 odst. 1 písm. a) zákona č. 563/2004 Sb., o pedagogických a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a § 1 odst. 1 písm. a) vyhlášky č. 317/2005 Sb., o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariérním systému pedagogických pracovníků, ve znění pozdějších předpisů.
Studium je koncipováno na základě dokumentu Kompetenční rámec absolventa a absolventky učitelství, který popisuje 18 profesních kompetencí rozdělených do 6 oblastí, jimiž má být vybaven každý absolvent a každá absolventka vzdělávacího programu vedoucího ke kvalifikaci učitele, a má sloužit k dalšímu zkvalitňování přípravy učitelů v České republice. Jednotlivé kompetence jsou rozvíjeny v jednotlivých předmětech, do nichž je strukturována výuka: pedagogika a psychologie, didaktika, řízená a reflektovaná praxe. Účastníci vzdělávání aktivně pracují s Kompetenčním rámcem absolventa a absolventky učitelství a kartičkami kompetencí prostřednictvím průběžného vytváření profesního portfolia, průběžné sebeevaluace a evaluace jednotlivých úrovní.
Kompetenční rámec absolventa a absolventky učitelství
1. Vyučované obory a jejich zprostředkování žákům a žákyním 1.1. Rozumím vyučovaným oborům a dále se v nich rozvíjím. 1.2. Didakticky zprostředkuji obsah vyučovaných oborů žákům a žákyním v souladu s jejich vzdělávacími potřebami.
2. Plánování, vedení a reflexe výuky 2.1. Nastavuji cíle výuky a vedu k nastavování vlastních cílů také žáky a žákyně. 2.2. Poznávám vzdělávací potřeby žáků a žákyň a plánuji výuku tak, aby každému žákovi a žákyni umožňovala aktivně se zapojit a dosahovat stanovených cílů. 2.3. Podporuji u žáků a žákyň zvídavost a motivaci k učení. 2.4. Efektivně vedu výuku a v jejím průběhu zjišťuji míru porozumění žáků a žákyň a reaguji na jejich potřeby. 2.5. Reflektuji výuku a vyhodnocuji dosahování stanovených cílů.
3. Prostředí pro učení 3.1. Vytvářím bezpečné prostředí pro učení. 3.2. Vedu žáky a žákyně k chování podporujícímu učení a ke spolupráci. 3.3. Zajišťuji vhodné uspořádání fyzického prostoru i digitálního prostředí, kde se učení odehrává.
4. Zpětná vazba a hodnocení 4.1. Hodnotím na základě kritérií a vedu k tomu také žáky a žákyně. 4.2. Poskytuji a přijímám zpětnou vazbu a vedu k tomu také žáky a žákyně. 4.3. Vedu žáky a žákyně k reflexi jejich učení.
5. Profesní spolupráce 5.1. Spolupracuji s kolegy a kolegyněmi ve prospěch žáků a žákyň a společného profesního růstu. 5.2. Spolupracuji s rodiči a širší komunitou školy v zájmu žáků a žákyň.
6. Profesní sebepojetí, rozvoj, etika a duševní zdraví 6.1. Systematicky pracuji na utváření svého sebepojetí v roli učitele či učitelky a na svém profesním rozvoji. 6.2. Odpovědně pracuji s informacemi a s digitálními nástroji, vedu žáky a žákyně k demokratickým hodnotám a jednám v souladu s profesní etikou. 6.3. Systematicky pečuji o své duševní zdraví a psychohygienu.
Podrobnější informace najdete na webu MŠMT zde https://msmt.gov.cz/vzdelavani/kompetencni-ramec-absolventa-ucitelstvi
Akreditované programy FF UP odpovídající charakteru vyučovaných oborových didaktik:
- Anglická filologie (zahrnuje i program Angličtina se zaměřením na tlumočení a překlad)
- Ekonomická studia (program Management v kreativních odvětvích)
- Česká filologie
- Francouzská filologie (zahrnuje i program Francouzština se specializací na tlumočení a překlad)
- Historické vědy
- Italština a italská kultura
- Muzikologie
- Německá filologie (zahrnuje i program Němčina pro překladatele)
- Polská filologie (zahrnuje i program Polská filologie se specializací na překlad)
- Psychologie
- Ruská filologie (zahrnuje i program Ruština pro překladatele)
- Španělská filologie (zahrnuje i program Španělská filologie se zaměřením na tlumočnictví a překlad)
Profil absolventa a absolventky je dán Kompetenčním rámcem absolventa a absolventky učitelství na úrovni 1, tj. „Absolvent/ka“:
1. absolvent/ka je připraven/a vést výuku daného předmětu, rozumí vyučovaným oborům a dále se v nich rozvíjí. Didakticky zprostředkovává obsah vyučovaných oborů žákyním a žákům v souladu s jejich vzdělávacími potřebami a v souladu s kurikulem.
2. absolvent/ka je připraven/a plánovat, vést a reflektovat výuku. Nastavuje cíle výuky a vede k nastavování cílů žáky a žákyně. Plánuje výuku na základě znalosti vzdělávacích potřeb žákyň a žáků, tak aby se mohli aktivně zapojit a cílů dosáhnout. Podporuje motivaci žáků a žákyň k učení. Reflektuje a vyhodnocuje dosahování cílů.
3. absolvent/ka je připraven/a vytvářet bezpečné prostředí pro učení, vede žákyně a žáky ke spolupráci, zajišťuje vhodné výukové prostředí, vč. digitálního.
4. absolvent/ka je připraven/a poskytovat a přijímat zpětnou vazbu, hodnotí na základě kritérií a vede žáky a žákyně k reflexi jejich učení.
5. absolvent/ka spolupracuje s kolegy a kolegyněmi ve prospěch žáků a žákyň a společného profesního růstu, spolupracuje s rodiči a širší komunitou školy v zájmu žáků a žákyň.
6. absolvent/ka pracuje systematicky na utváření svého profesního sebepojetí a na svém profesním rozvoji. Vede žákyně a žáky k demokratickým hodnotám a jedná v souladu s profesní etikou. Systematicky pečuje o své duševní zdraví a psychohygienu.
K vyhotovení osvědčení je nutné zaslání skenu diplomu na e-mail PhDr. Gabriele Paráčkové: gabriela.parackova@upol.cz.
Osvědčení je vystaveno ve lhůtě 1-2 měsíce (po doložení diplomu a kompletaci všech potřebných podkladů, zajištění podpisů děkana FF a rektora UP aj.).
Jak se přihlásit
Zájemce je absolventem nebo studentem akreditovaného magisterského nebo navazujícího magisterského studijního programu Filozofické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci, který studuje paralelně studijní program/sdružený studijní program odpovídající charakteru vyučovaných didaktik.
Zájemce je ke studiu učitelské způsobilosti přijat na základě e-přihlášky zpřístupněné v měsíci květen - červen.
Do poznámky přihlášky je nutné uvést absolvovaný studijní program, nebo program v němž účastník nastoupí do 1. ročníku.
Přihlašování probíhá přes portál CŽV zpravidla do začátku září daného roku nebo vyčerpání kapacity.
E-přihláška pro akademický rok 2025/2026 https://czv.upol.cz/cs/registration/3464/detail/terms
Výše poplatku za studium
Výše poplatku za studium platné od akademického roku 2025/2026
- pro studenty FF studující učitelskou způsobilost na jednom oboru – 13 000 Kč,
- pro studenty FF studující učitelskou způsobilost na dvou oborech – 16 000 Kč,
- Pro studenty z jiných fakult než FF UP (PřF, PdF, FTK) činí poplatek za studium 6 500 Kč. Přičemž je jim automaticky uznán předmět Pedagogika a Psychologie pokud na mateřské fakultě studují program pedagogického zaměření. Na FF UP si zapisují (IS STAG) a absolvují oborovou didaktiku a praxi.
Platba za studium musí být uhrazena do začátku studia učitelské způsobilosti, nejpozději do konce měsíce září. Platba je za celé studium (4 semestry) a absolvování závěrečné zkoušky. Údaje k platbě obdrží účastník po přihlášení do studia v cžv portálu.
Průběh studia a studijní plán
Účastníci jsou povinni sledovat webové stránky o studiu učitelské způsobilosti, kde budou uvedeny aktuální termíny závěrečných zkoušek, složení komisí se seznamem studentů (nejpozději 14 dní před začátkem závěrečné zkoušky) a jiné aktuální informace o průběhu studia.
Účastník si v IS STAG zapisuje předměty pod zkratkami uvedené u studijního plánu níže (vždy za 0 kreditů) platný podle akreditace MŠMT. Zapsané předměty je nutné absolvovat. Odepsání předmětu je možné přes žádost (viz Dokumenty ke stažení).
Po úspěšném absolvování závěrečné zkoušky obdrží absolventi Osvědčení o absolvování programu celoživotního vzdělávání k výuce předmětů v oboru ve kterém dokončili magisterské vysokoškolské studium (doložením kopie diplomu), a závěr k uvedení jednotlivých částí zkoušek a jejich klasifikace. Absolvent získá způsobilost k výuce na SŠ i na 2. stupni ZŠ, pokud se předmět, jehož didaktiku na FF absolvoval, vyučuje na ZŠ.
Studijní plán
pro přihlášené účastníky od roku 2024
podmínky platné pro akademický rok 2025/2026, 2024/2025 podle akreditace MSMT - 836/2024-5-24
Studium je v rozsahu 4 semestrů. Účastník povinně podle následujícího harmonogramu absolvuje:
| Předmět | Rozsah výuky v hod. | Zakončení | Semestr |
| týden/za semestr | |||
| Pedagogika a Psychologie I. | 3/35 | Ko | 1. (ZS) |
| Pedagogika a Psychologie II. | 3/35 | Ko | 2. (LS) |
| Obecná a oborová didaktika I. | 3/40 | Zp | 1. (ZS) |
| Obecná a oborová didaktika II. | 3/40 | Zk | 2. (LS) |
| Řízená a reflektovaná praxe
v IS STAG zapsat v daném semestru, 2obor - praxe pro každý obor ve výši 75 hodin | 150 | Zp | 2.-4. (LS-ZS-LS) |
Účastník si zapisuje předměty v IS STAG pod osobním číslem začínajícím I….., vygenerovaným v rámci podané přihlášky přes cžv portál.
Praxi si účastník zapisuje v semestru, kdy plánuje její dokončení.
Závěrečnou zkoušku z učitelské způsobilosti (nezapisuje se do IS STAG) musí účastník vykonat nejpozději do dvou let od ukončení (=splnění studijních povinností) studia učitelské způsobilosti. Koná se obvykle v dubnu a říjnu daného roku.
Seznam předmětů a zkratek platný od ZS 2024
Praxe - informace a formuláře
Řízená a reflektovaná praxe je účastníkem/účastnicí vzdělávání absolvována v průběhu 2. až 4. semestru (doporučený začátek praxe nejdříve od LS). Každý účastník/účastnice musí absolvovat 150 hodin řízené a reflektované praxe (1obor, pro 2obor je to 75 hodin pro každý obor), která je rozdělena do oblastí:
A - 40 hodin, samostatná nebo párová výuka žáků
B - 30 hodin, pozorování nebo asistence ve výuce
C - 60 hodin, společné plánování a reflexe, uvádění do života školy provázejícím učitelem
D - 20 hodin, skupinová reflexe praxí na reflektivním semináři
Harmonogram praxe:
2.-3. semestr - část B (pozorování a asistence ve výuce, 30 hodin) a polovina části C (reflexe pozorování a asistence, uvádění do života školy, 30 hodin).
3.-4. semestr - část A (samostatná nebo párová výuka žáků, 40 hodin) a druhá polovina části C (reflexe výuky, plánování výuky, uvádění do života školy, 30 hodin).
3.-4. semestr - část D, 20 hodin reflexe praxí na Reflektivním semináři (realizováno na fakultě), blokově 10x 2 hodiny (případně jiné časové rozložení).
V IS STAG si účastník zapisuje předmět Řízená a reflektovaná praxe (pro 1obor: ICV/PRX, pro 2obor: ICV/2PRX1, ICV/2PRX2) v semestru, kdy bude praxe splněna. Předpokládá se v termínu, kdy bude realiazovaná poslední část praxe - Reflektivní seminář.
Předměty, kde jsou do obsahu zahrnuta i témata spojená s výukou na ZŠ, a účastníci tedy mohou konat praxi na 2. stupni ZŠ i na SŠ:
- Didatika dějepisu
- Didaktika hudební výchovy
- Didaktika českého jazyka a literatury
- Didaktika cizích jazyků
Předměty, u kterých je nutné, s ohledem na obsah seminářů i na vystudovaný obor, aby byla praxe absolvována pouze na SŠ:
- Didaktika filosofie
- Didaktika psychologie
- Didaktika ekonomických disciplín
Praxe absolvovaná na jazykové škole není možná, pouze na cizojazyčné střední škole nebo sekci gymnázia.
Informace k praxi – pro účastníky ke stažení
Praxe probíhá ve škole, kterou si zvolí účastník/účastnice společně s didaktikem/didaktičkou, ideálně z nabídky spolupracujících škol (viz níže přehled). Jedná se o síť škol, resp. zcela konkrétních provázejících učitelů a učitelek daného předmětu na ZŠ a SŠ, s nimiž didaktik/didaktička dlouhodobě spolupracuje.
V případě, že by účastník/účastnice rádi zvolili jinou školu, je třeba její výběr vždy předem konzultovat s didaktikem/didaktičkou a získat souhlas. Je nutné myslet na to, že didaktik/didaktička musí školu navštívit v rámci hospitace, tedy měla by být co nejlépe dostupná.
Výběr školy
1) účastník/účastnice si vybere z nabídky spolupracujících škol – kterou připravil oborový didaktik/didaktička a přehled najdete níže. Jedná se o síť škol, resp. zcela konkrétních učitelů a učitelů daného předmětu na ZŠ a SŠ, s nimiž Váš didaktik dlouhodobě spolupracuje a které chce s důvěrou svým studentům doporučit. Praxe je na základě Smlouvy o zabezpečení odborné praxe (nutné vyřídit s časovým předstihem!).
2) účastník/účastnice si vybere školu sám po konzultaci s oborovým didaktikem/didaktičkou – nejčastěji preferované školy v místě bydliště, nebo školy, kam by rád po absolvování studia nastoupil. Je nutné myslet na to, že oborový didaktik/didaktička musí školu navštívit v rámci hospitace.
Praxe na území Slovenské republiky nemůže být uznána, jelikož neodpovídá požadavkům akreditace MŠMT a podmínkám studia, které se vztahují na vzdělávání realizované na území České republiky.
Praxe - Gymnázium Hejčín
Koordinaci praxí studentů FF pro gymnázium zajišťuje Mgr. Andrea Ramešová (andrea.ramesova@upol.cz). V případě zájmu je nutná konzultace a souhlas oborového didaktika, až potom je možné kontaktovat Mgr. Ramešovou. Praxi není možné vyřizovat individuálně.
Formuláře k praxi – pro účastníky ke stažení
- Smlouva o zabezpečení odborné praxe – jen při variantě 1) výběru z nabídky spolupracujících škol na základě Rámcové smlouvy, účastník si vyplní a vyřídí nejpozději 1 týden před nástupem praxe (kvůli podpisům FF UP a vybrané škole, vyplněnou smlouvu jako první poslat na e-mail gabriela.parackova@upol.cz). V případě praxe u provázejícího učitele v rámci Systému podpory provázejích učitelů MŠMT - Smlouvu o praxi připravuje PhDr. G. Paráčková a účastníkovi zašle.
- Dopis řediteli a učiteli – jen při při variantě 2) vlastním výběru školy, účastník odevzdá řediteli a učiteli jako vstupní dokument;
- Metodický list pro učitele – účastník odevzdá učiteli;
- Harmonogram praxe (plán a výkaz) – účastník vyplní před praxí a předloží didaktikovi, slouží po celou dobu praxe k zaznamenávání reálného průběhu praxe a také k závěrečnému výkazu praxe, který účastník (s podpisem učitele) odevzdá na konci praxe didaktikovi;
- Hodnocení praxe provázejícím učitelem – vyplní učitel, účastník odevzdá didaktikovi.
Pro učitele - k vyplacení odměny
- 1. DPP - Dohoda o provedení práce 1obor (pro 1 učitele na celou dobu praxe), Dohoda o provedení práce 2obor (pro 1 učitele na celou dobu praxe za 2obor) – učitel vyplní (čitelně) a podepíše, nechá potvrdit ředitelstvím školy (razítko a podpis ředitele školy ). Pokud účastník koná praxi u více učitelů je nutné částku mezi ně poměrově rozdělit. Rozvržení pracovní doby vyplnit tužkou (informativně - pro doplnění do výkazu evidovaného na FF UP, uvedený čas musí být mimo hlavní pracovní dobu, aby se činnost na DPP nekryla s hlavní činností). Doba, na kterou se dohoda sjednává bude vyplněna na ICV podle měsíce - termínu dodání. V případě odevzdání DPP po 25. dni v měsíci není zaručené zpracování v daném měsíci, termín v DPP bude případně upraven podle období, kdy bude dohoda doručena na ICV.
- 2. Informovaný souhlas se zpracováním osobních údajů
- 3. Informace o obsahu právního vztahu
- 4. Osobní dotazník (OD) Účastník zašle odkaz učiteli. Učitel přes elektronický odkaz – portál UP vyplní OD, vytiskne a podepíše. Osobní dotazník je nutné vždy doložit, i při opakované činnosti, z důvodu předání aktuálních informací OSSZ.
!!!Originály všech čtyř podepsaných formulářů je nutné dodat (osobně přinést, nebo doručit poštou, sken ani kopie nejsou akceptovatelné) v průběhu praxe nebo bezprostředně po ukončení praxe PhDr. G. Paráčkové, na adresu: Institut celoživotního vzdělávání, Křížkovského 10, 771 80 Olomouc, a to nejpozději do 25. dne v měsíci (v prosinci do 12. dne), aby mohly být podklady v daném měsíci zpracovány, jinak budou zaevidovány až následující měsíc!!!
Závěrečné zkoušky
Studium je zakončeno:
- Zkouškou z předmětu Pedagogika a Psychologie – prezentace profesního portfolia (části vztahující se k PP) a rozhovor na vybrané téma, které portfolium obsahuje – reflektuje.
- Zkouškou z předmětu Oborová didaktika – prezentace profesního portfolia (části vztahující se k didaktice), další požadavky stanovují jednotliví didaktici.
- Obhajobou závěrečné písemné práce (5-10 stran).
Součástí závěrečné ústní zkoušky a obhajoby závěrečné práce je tedy pohovor o portfoliu účastníka a účastnice studia.
Cílem závěrečné písemné práce je formulovat vlastní učitelskou vizi účastníkem a účastnicí studia jakým učitelem či učitelkou chce být a proč, jaké profesní kompetence tímto směrem rozvinul/a a jaké důkazy pro to má ve svém portfoliu. Závěrečná práce je syntézou zkušeností a praxí získaných během studia a opírá se o kritickou práci s vědeckými zdroji, není však primárně výzkumnou prací. Závěrečná práce úzce souvisí s kompetencí 6 a je součástí utváření profesního sebepojetí účastníka a účastnice.
Závěrečná ústní zkouška se koná před nejméně tříčlennou zkušební komisí, kdy alespoň 1 člen zkušební komise je odborník z oblasti školství, který se nepodílí na uskutečňování příslušného vzdělávacího programu. Cílem závěrečné ústní zkoušky je prokázat dosažení profesních kompetencí dle Kompetenčního rámce v úrovni 1.
Plánovaný termín závěrečné zkoušky duben/říjen 2026. Bude upřesněno.
Přihláška v přípravě
Provázející učitelé
Novelizace zákona o pedagogických pracovnících zakotvila od 1. 1. 2024 v regionálním školství pozici provázejícího učitele. Pro období 2023–2025 vyhlásilo MŠMT pokusné ověřování Systému podpory provázejících učitelů, do kterého byla zařazena i FF UP prostřednictvím ICV. Pro spolupráci bylo vybráno 11 provázejících učitelů v akademickém roce 2024/2025 a 16 provázejících učitelů pro období 9-12/2025. Provázející učitel je zkušený učitel, který vede studenta učitelství na pedagogické praxi a spolupracuje s ním při realizaci výuky ve třídách, ve kterých vyučuje. Student s provázejícím učitelem výuku připravuje, realizuje a následně reflektuje.
Právě reflexe proběhlé výuky je jedním z klíčových faktorů, který přispívá k rozvoji kompetencí studenta učitelství během praxe. Díky společné reflexi studenta a provázejícího učitele je prožitá zkušenost zpracována, analyzována a jsou navrženy možné další kroky pro zlepšení. V procesu reflexe dostává student zpětnou vazbu a dochází k propojování teoretického poznání a praktické zkušenosti, což může výrazně urychlit rozvoj kompetencí studenta oproti situaci bez reflexe výuky.
Role provázejícího učitele je vykonávaná v minimálním rozsahu 60 vyučovacích hodin za školní rok, tzv. specializovanou činností.
Výkon role provázejících učitelů zahrnuje:
- 30 hodin práce se studenty a studentkami učitelství (nad rámec hodin ve výuce)
- 20 hodin průběžného vzdělávání za školní rok
- 10 hodin spolupráce s vysokoškolskými vzdělavateli
Více informací na webu MŠMT zde https://www.msmt.cz/vzdelavani/pokusne-overovani-system-podpory-provazejicich-ucitelu-
Aktuální informace o studiu najdete v nabídce Kurzy pro pedagogické pracovníky – Studium pro provázející učitele.
V termínu 3. 6. 2025 – 29. 9. 2025 byl realizován další cyklus vstupního vzdělávání pro provázející učitele zakončený předáním osvědčení.

V termínu 12. 6. 2024 – 30. 9. 2024 bylo realizováno vstupní vzdělávání pro provázející učitele zakončené předáním osvědčení.

Dokumenty ke stažení
-
Zapsání/Odepsání předmětu UZ do/z IS STAG po termínu Formulář pro odepsání/zapsání předmětů do/z IS STAG mimo termín stanovený harmonogramem FF UP do 30 dnů od uzavření IS STAG. Žádost (podepsanou vyučujícím) odevzdejte PhDr. Gabriele Paráčkové.
-
Výpověď smlouvy o účasti v programu CŽV Formulář pro ukončení studia, vyplněný a podepsaný odevzdejte PhDr. Gabriele Paráčkové.
Kontakt
Odborná garantka učitelské způsobilosti:
Doc. Mgr. Radmila Prchal Pavlíčková, Ph.D.
Katedra historie FF UP v Olomouci, Na Hradě 5, kancelář 3.16
585 633 256
radmila.prchal@upol.cz
Organizační garantka učitelské způsobilosti:
PhDr. Gabriela Paráčková
Institut celoživotního vzdělávání FF UP v Olomouci, Křížkovského 10, kancelář 2.18
585 633 473
gabriela.parackova@upol.cz
Osobní schůzka po předchozí domluvě.