Studium pedagogiky k získání kvalifikace učitele 2. stupně ZŠ a SŠ

Aktuální informace

Přihlašování do akreditovaného programu Studium pedagogiky k získání kvalifikace učitele 2. stupně ZŠ a SŠ v prezenční formě bylo z důvodu naplnění kapacity pro akademický rok 2025/2026 ukončeno. Vyhlášení nového cyklu v květnu 2026.

 

Výuka v ZS 2025 od 22. 9. 2025

Pedagogika a Psychologie I. (1. semestr, zkratka předmětu ICV/PP1, nutná 75% účast, vyučující: Mgr. Lucie Viktorová, Ph.D.)

Účastník volí jednu ze dvou variant:

1. Středa 13.15–15:45, místnost 1.25, FF UP, Křížkovského 10.

2. Bloková víkendová výuka v termínu 18.-19. 10. 2025 a 29.-30. 11. 2025 od 9:00 do 16:00. Místnost 340, Katedra psychologie FF UP, Vodární 6. Tato varianta je určena pro účastníky, kteří se nemohou zúčastnit středeční výuky z důvodu kolize s rozvrhem řádného studia.

Absolvování předmětu je povinné a možné pouze v jedné variantě nikoliv v kombinaci.

Změna v rozvrhu vyhrazena.

 

Oborové didaktiky – výuku zajišťují příslušné katedry FF (aktuální informace najdete v rozvrhu na webu katedry, nutná 75% účast). Zkratky předmětů ICV/…..

Výuku oborových didaktik realizují katedry obvykle každý rok, ale v případě malého počtu účastníků (nebo jiného důvodu) si katedra vyhrazuje právo vypsat předmět jednou za dva roky. V roce 2025/2026 nebude realizována Didaktika psychologie.

Reflektivní seminář (část D v harmonogramu praxe) je realizovaný v několika termínech v ZS 2025 a LS 2026. Účastníci byli informováni e-mailem o způsobu přihlášení na seminář.

Rozsah nezbytné přítomnosti účastníků ve studiu je 75% účast na teoretické části a 100% účast na praxi.

Účastníci si zapisují v IS STAG předměty pod osobním číslem začínajícím I….., vygenerovaným na základě podané přihlášky v cžv portále UP.

Seznam předmětů a zkratek UZ od ZS 2024

Změna v rozvrhu vyhrazena.

Termín závěrečné zkoušky bude realizován v roce 2026 a pouze v rámci podmínek nové akreditace. Plánovaný měsíc realizace je duben 2026.

Informace pro přihlášené účastníky do studia UZ od roku 2024

Řádně a čitelně vyplněnou přihlášku (s přehledem absolvovaných předmětů z IS STAG, případně i magisterským diplomem) dodat (osobně, poštou, e-mailem ve formě barevného skenu) PhDr. Gabriele Paráčkové, ICV FF,  Křížkovského 10, Olomouc  (gabriela.parackova@upol.cz). 

Přihláška bude doplněna v roce 2026.

K ZZk je nutné donést Portfolio k prezentaci a kopii magisterského diplomu (v případě ukončeného řádného VŠ studia).

Harmonogram (složení komise a seznam studentů) bývá zveřejněn přibližně 2 týdny před termínem.

 

Informace o studiu

Studium pedagogiky k získání kvalifikace učitele 2. stupně ZŠ a SŠ

Institut celoživotního vzdělávání na Filozofické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci (ICV FF UP) zajišťuje studium v oblasti pedagogických věd v rámci programu celoživotního vzdělávání v souladu s ustanovením § 22 odst. 1 písm. a) zákona č. 563/2004 Sb., o pedagogických a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a § 1 odst. 1 písm. a) vyhlášky č. 317/2005 Sb., o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariérním systému pedagogických pracovníků, ve znění pozdějších předpisů.

Studium je koncipováno na základě dokumentu Kompetenční rámec absolventa a absolventky učitelství, který popisuje 18 profesních  kompetencí rozdělených do 6 oblastí, jimiž má být vybaven každý absolvent a každá absolventka vzdělávacího programu vedoucího ke kvalifikaci učitele, a má sloužit k dalšímu zkvalitňování přípravy učitelů v České republice. Jednotlivé kompetence jsou rozvíjeny v jednotlivých předmětech, do nichž je strukturována výuka: pedagogika a psychologie, didaktika, řízená a reflektovaná praxe. Účastníci vzdělávání aktivně pracují s Kompetenčním rámcem absolventa a absolventky učitelství a kartičkami kompetencí prostřednictvím průběžného vytváření profesního portfolia, průběžné sebeevaluace a evaluace jednotlivých úrovní.

Kompetenční rámec absolventa a absolventky učitelství 

1. Vyučované obory a jejich zprostředkování žákům a žákyním 1.1. Rozumím vyučovaným oborům a dále se v nich rozvíjím. 1.2. Didakticky zprostředkuji obsah vyučovaných oborů žákům a žákyním v souladu s jejich vzdělávacími potřebami.

2. Plánování, vedení a reflexe výuky 2.1. Nastavuji cíle výuky a vedu k nastavování vlastních cílů také žáky a žákyně. 2.2. Poznávám vzdělávací potřeby žáků a žákyň a plánuji výuku tak, aby každému žákovi a žákyni umožňovala aktivně se zapojit a dosahovat stanovených cílů. 2.3. Podporuji u žáků a žákyň zvídavost a motivaci k učení. 2.4. Efektivně vedu výuku a v jejím průběhu zjišťuji míru porozumění žáků a žákyň a reaguji na jejich potřeby. 2.5. Reflektuji výuku a vyhodnocuji dosahování stanovených cílů.

3. Prostředí pro učení 3.1. Vytvářím bezpečné prostředí pro učení. 3.2. Vedu žáky a žákyně k chování podporujícímu učení a ke spolupráci. 3.3. Zajišťuji vhodné uspořádání fyzického prostoru i digitálního prostředí, kde se učení odehrává.

4. Zpětná vazba a hodnocení 4.1. Hodnotím na základě kritérií a vedu k tomu také žáky a žákyně. 4.2. Poskytuji a přijímám zpětnou vazbu a vedu k tomu také žáky a žákyně. 4.3. Vedu žáky a žákyně k reflexi jejich učení.

5. Profesní spolupráce 5.1. Spolupracuji s kolegy a kolegyněmi ve prospěch žáků a žákyň a společného profesního růstu. 5.2. Spolupracuji s rodiči a širší komunitou školy v zájmu žáků a žákyň.

6. Profesní sebepojetí, rozvoj, etika a duševní zdraví 6.1. Systematicky pracuji na utváření svého sebepojetí v roli učitele či učitelky a na svém profesním rozvoji. 6.2. Odpovědně pracuji s informacemi a s digitálními nástroji, vedu žáky a žákyně k demokratickým hodnotám a jednám v souladu s profesní etikou. 6.3. Systematicky pečuji o své duševní zdraví a psychohygienu.

Podrobnější informace najdete na webu MŠMT zde https://msmt.gov.cz/vzdelavani/kompetencni-ramec-absolventa-ucitelstvi

Akreditované programy FF UP odpovídající charakteru vyučovaných oborových didaktik:

  • Anglická filologie (zahrnuje i program Angličtina se zaměřením na tlumočení a překlad)
  • Ekonomická studia (program Management v kreativních odvětvích)
  • Česká filologie
  • Francouzská filologie (zahrnuje i program Francouzština se specializací na tlumočení a překlad)
  • Historické vědy
  • Italština a italská kultura
  • Muzikologie
  • Německá filologie (zahrnuje i program Němčina pro překladatele)
  • Polská filologie (zahrnuje i program Polská filologie se specializací na překlad)
  • Psychologie
  • Ruská filologie (zahrnuje i program Ruština pro překladatele)
  • Španělská filologie (zahrnuje i program Španělská filologie se zaměřením na tlumočnictví a překlad)

Profil absolventa a absolventky je dán Kompetenčním rámcem absolventa a absolventky učitelství na úrovni 1, tj. „Absolvent/ka“:

1. absolvent/ka je připraven/a vést výuku daného předmětu, rozumí vyučovaným oborům a dále se v nich rozvíjí. Didakticky zprostředkovává obsah vyučovaných oborů žákyním a žákům v souladu s jejich vzdělávacími potřebami a v souladu s kurikulem.

2. absolvent/ka je připraven/a plánovat, vést a reflektovat výuku. Nastavuje cíle výuky a vede k nastavování cílů žáky a žákyně. Plánuje výuku na základě znalosti vzdělávacích potřeb žákyň a žáků, tak aby se mohli aktivně zapojit a cílů dosáhnout. Podporuje motivaci žáků a žákyň k učení. Reflektuje a vyhodnocuje dosahování cílů.

3. absolvent/ka je připraven/a vytvářet bezpečné prostředí pro učení, vede žákyně a žáky ke spolupráci, zajišťuje vhodné výukové prostředí, vč. digitálního.

4. absolvent/ka je připraven/a poskytovat a přijímat zpětnou vazbu, hodnotí na základě kritérií a vede žáky a žákyně k reflexi jejich učení.

5. absolvent/ka spolupracuje s kolegy a kolegyněmi ve prospěch žáků a žákyň a společného profesního růstu, spolupracuje s rodiči a širší komunitou školy v zájmu žáků a žákyň.

6. absolvent/ka pracuje systematicky na utváření svého profesního sebepojetí a na svém profesním rozvoji. Vede žákyně a žáky k demokratickým hodnotám a jedná v souladu s profesní etikou. Systematicky pečuje o své duševní zdraví a psychohygienu.

K vyhotovení osvědčení je nutné zaslání skenu diplomu na e-mail PhDr. Gabriele Paráčkové: gabriela.parackova@upol.cz.
Osvědčení je vystaveno ve lhůtě 1-2 měsíce (po doložení diplomu a kompletaci všech potřebných podkladů, zajištění podpisů děkana FF a rektora UP aj.).

 

Jak se přihlásit

Zájemce je absolventem nebo studentem akreditovaného magisterského nebo navazujícího magisterského studijního progra­mu Filozofické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci, který studuje paralelně studijní program/sdružený studijní program odpovídající charakteru vyučovaných didaktik.

Zájemce je ke studiu učitelské způsobilosti přijat na základě e-přihlášky zpřístupněné v měsíci květen - červen.

Do poznámky přihlášky je nutné uvést absolvovaný studijní program, nebo program v němž účastník nastoupí do 1. ročníku.

Přihlašování probíhá přes portál CŽV zpravidla do začátku září daného roku nebo vyčerpání kapacity.

E-přihláška pro akademický rok 2025/2026 https://czv.upol.cz/cs/registration/3464/detail/terms

 

Výše poplatku za studium

Výše poplatku za studium platné od akademického roku 2025/2026

  • pro studenty FF studující učitelskou způsobilost na jednom oboru – 13 000 Kč,
  • pro studenty FF studující učitelskou způsobilost na dvou oborech – 16 000 Kč,
  • Pro studenty z jiných fakult než FF UP (PřF, PdF, FTK) činí poplatek za studium 6 500 Kč. Přičemž je jim automaticky uznán předmět Pedagogika a Psychologie pokud na mateřské fakultě studují program pedagogického zaměření. Na FF UP si zapisují (IS STAG) a absolvují oborovou didaktiku a praxi.

Platba za studium musí být uhrazena do začátku studia učitelské způsobilosti, nejpozději do konce měsíce září. Platba je za celé studium (4 semestry) a absolvování závěrečné zkoušky. Údaje k platbě obdrží účastník po přihlášení do studia v cžv portálu.

 

Průběh studia a studijní plán

Účastníci jsou povinni sledovat webové stránky o studiu učitelské způsobilosti, kde budou uvedeny aktuální termíny závěrečných zkoušek, složení komisí se seznamem studentů (nejpozději 14 dní před začátkem závěrečné zkoušky) a jiné aktuální informace o průběhu studia.

Účastník si v IS STAG zapisuje předměty pod zkratkami uvedené u studijního plánu níže (vždy za 0 kreditů) platný podle akreditace MŠMT. Zapsané předměty je nutné absolvovat. Odepsání předmětu je možné přes žádost (viz Dokumenty ke stažení).

Po úspěšném absolvování závěrečné zkoušky obdrží absolventi Osvědčení o absolvování programu celoživotního vzdělávání k výuce předmětů v oboru ve kterém dokončili magisterské vysokoškolské studium (doložením kopie diplomu), a závěr k uvedení jednotlivých částí zkoušek a jejich klasifikace. Absolvent získá způsobilost k výuce na SŠ i na 2. stupni ZŠ, pokud se předmět, jehož didaktiku na FF absolvoval, vyučuje na ZŠ.

Studijní plán

pro přihlášené účastníky od roku 2024

podmínky platné pro akademický rok 2025/2026, 2024/2025 podle akreditace MSMT - 836/2024-5-24

Studium je v rozsahu 4 semestrů. Účastník povinně podle následujícího harmonogramu absolvuje:

Předmět Rozsah výuky v hod. Zakončení Semestr
týden/za semestr
Pedagogika a Psychologie I. 3/35 Ko 1. (ZS)
Pedagogika a Psychologie II. 3/35 Ko 2. (LS)
Obecná a oborová didaktika I. 3/40 Zp 1. (ZS)
Obecná a oborová didaktika II. 3/40 Zk  2. (LS)
Řízená a reflektovaná praxe

 

v IS STAG zapsat v daném semestru,
kdy bude praxe splněna

2obor - praxe pro každý obor ve výši 75 hodin

150  Zp 2.-4. (LS-ZS-LS)

Účastník si zapisuje předměty v IS STAG pod osobním číslem začínajícím I….., vygenerovaným v rámci podané přihlášky přes cžv portál.

Praxi si účastník zapisuje v semestru, kdy plánuje její dokončení.

Závěrečnou zkoušku z učitelské způsobilosti (nezapisuje se do IS STAG) musí účastník vykonat nejpozději do dvou let od ukončení (=splnění studijních povinností) studia učitelské způsobilosti. Koná se obvykle v dubnu a říjnu daného roku.

Seznam předmětů a zkratek platný od ZS 2024 

 

Praxe - informace a formuláře

Řízená a reflektovaná praxe je účastníkem/účastnicí vzdělávání absolvována v průběhu 2. až 4. semestru (doporučený začátek praxe nejdříve od LS). Každý účastník/účastnice musí absolvovat 150 hodin řízené a reflektované praxe (1obor, pro 2obor je to 75 hodin pro každý obor), která je rozdělena do oblastí:

A - 40 hodin, samostatná nebo párová výuka žáků

B - 30 hodin, pozorování nebo asistence ve výuce

C - 60 hodin, společné plánování a reflexe, uvádění do života školy provázejícím učitelem

D - 20 hodin, skupinová reflexe praxí na reflektivním semináři

Harmonogram praxe:

2.-3. semestr - část B (pozorování a asistence ve výuce, 30 hodin) a polovina části C (reflexe pozorování a asistence, uvádění do života školy, 30 hodin).

3.-4. semestr - část A (samostatná nebo párová výuka žáků, 40 hodin) a druhá polovina části C (reflexe výuky, plánování výuky, uvádění do života školy, 30 hodin).

3.-4. semestr - část D, 20 hodin reflexe praxí na Reflektivním semináři (realizováno na fakultě), blokově 10x 2 hodiny (případně jiné časové rozložení).

 

V IS STAG si účastník zapisuje předmět Řízená a reflektovaná praxe (pro 1obor: ICV/PRX, pro 2obor: ICV/2PRX1, ICV/2PRX2) v semestru, kdy bude praxe splněna. Předpokládá se v termínu, kdy bude realiazovaná poslední část praxe - Reflektivní seminář.

 

Předměty, kde jsou do obsahu zahrnuta i témata spojená s výukou na ZŠ, a účastníci tedy mohou konat praxi na 2. stupni ZŠ i na SŠ:

  • Didatika dějepisu
  • Didaktika hudební výchovy
  • Didaktika českého jazyka a literatury
  • Didaktika cizích jazyků

Předměty, u kterých je nutné, s ohledem na obsah seminářů i na vystudovaný obor, aby byla praxe absolvována pouze na SŠ:

  • Didaktika filosofie
  • Didaktika psychologie
  • Didaktika ekonomických disciplín

Praxe absolvovaná na jazykové škole není možná, pouze na cizojazyčné střední škole nebo sekci gymnázia. 

 

Informace k praxi – pro účastníky ke stažení

 

Praxe probíhá ve škole, kterou si zvolí účastník/účastnice společně s didaktikem/didaktičkou, ideálně z nabídky spolupracujících škol (viz níže přehled). Jedná se o síť škol, resp. zcela konkrétních provázejících učitelů a učitelek daného předmětu na ZŠ a SŠ, s nimiž didaktik/didaktička dlouhodobě spolupracuje.

V případě, že by účastník/účastnice rádi zvolili jinou školu, je třeba její výběr vždy předem konzultovat s didaktikem/didaktičkou a získat souhlas. Je nutné myslet na to, že didaktik/didaktička musí školu navštívit v rámci hospitace, tedy měla by být co nejlépe dostupná.

Výběr školy

1) účastník/účastnice si vybere z nabídky spolupracujících škol – kterou připravil oborový didaktik/didaktička a přehled najdete níže. Jedná se o síť škol, resp. zcela konkrétních učitelů a učitelů daného předmětu na ZŠ a SŠ, s nimiž Váš didaktik dlouhodobě spolupracuje a které chce s důvěrou svým studentům doporučit. Praxe je na základě Smlouvy o zabezpečení odborné praxe (nutné vyřídit s časovým předstihem!). 

Přehled spolupracujících škol

2) účastník/účastnice si vybere školu sám po konzultaci s oborovým didaktikem/didaktičkou – nejčastěji preferované školy v místě bydliště, nebo školy, kam by rád po absolvování studia nastoupil. Je nutné myslet na to, že oborový didaktik/didaktička musí školu navštívit v rámci hospitace

Praxe na území Slovenské republiky nemůže být uznána, jelikož neodpovídá požadavkům akreditace MŠMT a podmínkám studia, které se vztahují na vzdělávání realizované na území České republiky.

 

Praxe - Gymnázium Hejčín

Koordinaci praxí studentů FF pro gymnázium zajišťuje Mgr. Andrea Ramešová (andrea.ramesova@upol.cz). V případě zájmu je nutná konzultace a souhlas oborového didaktika, až potom je možné kontaktovat Mgr. Ramešovou. Praxi není možné vyřizovat individuálně. 

 

Formuláře k praxi – pro účastníky ke stažení

  • Smlouva o zabezpečení odborné praxe – jen při variantě 1) výběru z nabídky spolupracujících škol na základě Rámcové smlouvy, účastník si vyplní a vyřídí nejpozději 1 týden před nástupem praxe (kvůli podpisům FF UP a vybrané škole, vyplněnou smlouvu jako první poslat na e-mail gabriela.parackova@upol.cz). V případě praxe u provázejícího učitele v rámci Systému podpory provázejích učitelů MŠMT - Smlouvu o praxi připravuje PhDr. G. Paráčková a účastníkovi zašle.
  • Dopis řediteli a učiteli – jen při při variantě 2) vlastním výběru školy, účastník odevzdá řediteli a učiteli jako vstupní dokument;
  • Metodický list pro učitele – účastník odevzdá učiteli;
  • Harmonogram praxe (plán a výkaz) – účastník vyplní před praxí a předloží didaktikovi, slouží po celou dobu praxe k zaznamenávání reálného průběhu praxe a také k závěrečnému výkazu praxe, který účastník (s podpisem učitele) odevzdá na konci praxe didaktikovi;
  • Hodnocení praxe provázejícím učitelem – vyplní učitel, účastník odevzdá didaktikovi.

 

Pro učitele - k vyplacení odměny

  • 1. DPP - Dohoda o provedení práce 1obor (pro 1 učitele na celou dobu praxe), Dohoda o provedení práce 2obor (pro 1 učitele na celou dobu praxe za 2obor) – učitel vyplní (čitelně) a podepíše, nechá potvrdit ředitelstvím školy (razítko a podpis ředitele školy ). Pokud účastník koná praxi u více učitelů je nutné částku mezi ně poměrově rozdělit. Rozvržení pracovní doby vyplnit tužkou (informativně - pro doplnění do výkazu evidovaného na FF UP, uvedený čas musí být mimo hlavní pracovní dobu, aby se činnost na DPP nekryla s hlavní činností). Doba, na kterou se dohoda sjednává bude vyplněna na ICV podle měsíce - termínu dodání. V případě odevzdání DPP po 25. dni v měsíci není zaručené zpracování v daném měsíci, termín v DPP bude případně upraven podle období, kdy bude dohoda doručena na ICV. 
  • 2. Informovaný souhlas se zpracováním osobních údajů
  • 3. Informace o obsahu právního vztahu
  • 4. Osobní dotazník (OD) Účastník zašle odkaz učiteli. Učitel přes elektronický odkaz – portál UP vyplní OD, vytiskne a podepíše. Osobní dotazník je nutné vždy doložit, i při opakované činnosti, z důvodu předání aktuálních informací OSSZ.

!!!Originály všech čtyř podepsaných formulářů je nutné dodat (osobně přinést, nebo doručit poštou, sken ani kopie nejsou akceptovatelné) v průběhu praxe nebo bezprostředně po ukončení praxe PhDr. G. Paráčkové, na adresu: Institut celoživotního vzdělávání, Křížkovského 10, 771 80 Olomouc, a to nejpozději do 25. dne v měsíci (v prosinci do 12. dne), aby mohly být podklady v daném měsíci zpracovány, jinak budou zaevidovány až následující měsíc!!!

 

Závěrečné zkoušky

Studium je zakončeno:

  • Zkouškou z předmětu Pedagogika a Psychologie – prezentace profesního portfolia (části vztahující se k PP) a rozhovor na vybrané téma, které portfolium obsahuje – reflektuje.
  • Zkouškou z předmětu Oborová didaktika – prezentace profesního portfolia (části vztahující se k didaktice), další požadavky stanovují jednotliví didaktici.
  • Obhajobou závěrečné písemné práce (5-10 stran). 

Součástí závěrečné ústní zkoušky a obhajoby závěrečné práce je tedy pohovor o portfoliu účastníka a účastnice studia.

Cílem závěrečné písemné práce je formulovat vlastní učitelskou vizi účastníkem a účastnicí studia jakým učitelem či učitelkou chce být a proč, jaké profesní kompetence tímto směrem rozvinul/a a jaké důkazy pro to má ve svém portfoliu. Závěrečná práce je syntézou zkušeností a praxí získaných během studia a opírá se o kritickou práci s vědeckými zdroji, není však primárně výzkumnou prací. Závěrečná práce úzce souvisí s kompetencí 6 a je součástí utváření profesního sebepojetí účastníka a účastnice.

Závěrečná ústní zkouška se koná před nejméně tříčlennou zkušební komisí, kdy alespoň 1 člen zkušební komise je odborník z oblasti školství, který se nepodílí na uskutečňování příslušného vzdělávacího programu. Cílem závěrečné ústní zkoušky je prokázat dosažení profesních kompetencí dle Kompetenčního rámce v úrovni 1.

Plánovaný termín závěrečné zkoušky duben/říjen 2026. Bude upřesněno.

Přihláška v přípravě

 

Provázející učitelé

Novelizace zákona o pedagogických pracovnících zakotvila od 1. 1. 2024 v regionálním školství pozici provázejícího učitele. Pro období 2023–2025 vyhlásilo MŠMT pokusné ověřování Systému podpory provázejících učitelů, do kterého byla zařazena i FF UP prostřednictvím ICV. Pro spolupráci bylo vybráno 11 provázejících učitelů v akademickém roce 2024/2025 a 16 provázejících učitelů pro období 9-12/2025. Provázející učitel je zkušený učitel, který vede studenta učitelství na pedagogické praxi a spolupracuje s ním při realizaci výuky ve třídách, ve kterých vyučuje. Student s provázejícím učitelem výuku připravuje, realizuje a následně reflektuje. 

Právě reflexe proběhlé výuky je jedním z klíčových faktorů, který přispívá k rozvoji kompetencí studenta učitelství během praxe. Díky společné reflexi studenta a provázejícího učitele je prožitá zkušenost zpracována, analyzována a jsou navrženy možné další kroky pro zlepšení. V procesu reflexe dostává student zpětnou vazbu a dochází k propojování teoretického poznání a praktické zkušenosti, což může výrazně urychlit rozvoj kompetencí studenta oproti situaci bez reflexe výuky.

Role provázejícího učitele je vykonávaná v minimálním rozsahu 60 vyučovacích hodin za školní rok, tzv. specializovanou činností. 

Výkon role provázejících učitelů zahrnuje:

  • 30 hodin práce se studenty a studentkami učitelství (nad rámec hodin ve výuce)
  • 20 hodin průběžného vzdělávání za školní rok
  • 10 hodin spolupráce s vysokoškolskými vzdělavateli

Více informací na webu MŠMT zde https://www.msmt.cz/vzdelavani/pokusne-overovani-system-podpory-provazejicich-ucitelu-

 

Aktuální informace o studiu najdete v nabídce Kurzy pro pedagogické pracovníky – Studium pro provázející učitele.

 

V termínu 3. 6. 2025 – 29. 9. 2025 byl realizován další cyklus vstupního vzdělávání pro provázející učitele zakončený předáním osvědčení.

 

V termínu 12. 6. 2024 – 30. 9. 2024 bylo realizováno vstupní vzdělávání pro provázející učitele zakončené předáním osvědčení.

 

Dokumenty ke stažení

 

Kontakt

Odborná garantka učitelské způsobilosti:

Doc. Mgr. Radmila Prchal Pavlíčková, Ph.D.
Katedra historie FF UP v Olomouci, Na Hradě 5, kancelář 3.16
 585 633 256
 radmila.prchal@upol.cz

Organizační garantka učitelské způsobilosti:

PhDr. Gabriela Paráčková
Institut celoživotního vzdělávání FF UP v Olomouci, Křížkovského 10, kancelář 2.18
 585 633 473
  gabriela.parackova@upol.cz

Osobní schůzka po předchozí domluvě.

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)