Má Evropská unie sílu a schopnosti na to měnit svět? - debata se studenty

Pondělí 12. únor 2024, 11:16

Má Evropská unie sílu a schopnosti na to měnit svět?

22. února 2024 | 16:00 - 17:30 hodin

učebna Václava Havla (č. 2.03),
Katedra politologie a evropských studií (Křížkovského 12)

Registrujte se zde

Válka na Ukrajině nebo izraelsko-palestinský konflikt mají přímý i nepřímý dopad na evropskou bezpečnost, ekonomiku i společnost. V zájmu Evropské unie proto je ovlivňovat dění ve svém bližším i vzdálenějším okolí tak, aby z toho měla prospěch a šířila své hodnoty, kam patří i demokracie a lidská práva. Sladit priority 27 zemí ale rozhodně není jednoduché, což může mít za následek to, že EU jako celek nemá na globální scéně tak velký vliv, jaký by mít mohla. Evropské státy tak stojí před rozhodnutím, co do budoucna změnit, aby se pohled Evropy na bezpečnost, ochranu životního prostředí nebo obchodní pravidla více odrážel i na globální úrovni.

Řečníci:

MARKÉTA GREGOROVÁ
europoslankyně (Zelení / ESA, Piráti)

RADIM SRŠEŇ
náměstek člena vlády,
Ministerstvo pro místní rozvoj ČR

MICHAL BROŽA
vedoucí Informačního centra OSN
v Praze


DAVID BROUL
Katedra politologie a evropských studií,
Filozofická fakulta UP
 

Bližší informace naleznete v přiloženém souboru.

 

Registrujte se zde

 

Zpět

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)