Noví zahraniční studenti na Filozofické fakultě

Pondělí 22. září 2025, 12:29

Ve středu odpoledne proběhla na FF schůzka s novými zahraničními studujícími, kteří mají před sebou semestrální nebo dvousemestrální mobilitu. Na začátku akademického roku jde o početnou skupinu studentů, kteří přijíždějí nejen z Evropy, ale i z jiných zemí světa.

 

„Cílem schůzky bylo studenty přivítat na fakultě a dodat jim odvahu do začátku jejich studijního pobytu, kdy se může vše jevit neznámé a znepokojivé. Tuto formu přivítání studentů považujeme za podstatnou a věříme, že studenti setkání se zástupci fakulty tváří v tvář ocenili a budou se o to více cítit na fakultě vítáni,“ uvedla Simona Černá, koordinátorka příjezdových mobilit na FF UP.

 

Pokud jde o program Erasmus, nejpočetnější skupinu tvoří studující ze Španělska. Dále jsou zastoupeny např. Francie, Slovensko, Polsko, Turecko a další země.

Letos se účastní i řada studentů z Ukrajiny, a to díky financování z projektu programu Erasmus – tzv. Mezinárodní kreditová mobilita. Díky stejnému programu zahájí studium i několik studentů z Arménské republiky a také z Kapverdské republiky. Nejpočetnější skupinu mimoevropských studentů tvoří studenti z Asie, především z Korejské republiky, dále z Japonska, ale např. také z Kazachstánu.

Zpět

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)