Nově vypsaný blokový kurz - Korupce a protikorupční politika v Česku, aneb jak to (ne)dělat

Pátek 11. únor 2022, 8:57

Korupce a protikorupční politika v Česku, aneb jak to (ne)dělat

Vyučující: David Ondráčka, M.A.

Bývalý ředitel Transparency International (a bývalý student UP) povede prakticky zaměřený kurz, nabídne studentům informovaný a syrový vhled do zákulisí politiky, státní správy, justice i byznysu. Umožní pochopit širší kontext problematiky korupce, otevřenosti a odpovědnosti veřejného sektoru, lobbingu a public affairs, veřejných zakázek a investic, dotační politiky, vyšetřování složitých kauz. Představí role dohledových institucí, orgánů činných v trestním řízení, podnikatelské sféry, médií i občanské společnosti v této složité a nejednoznačné oblasti.

V rámci kurzu budou všechna témata ilustrována na velkých českých i mezinárodních kauzách, politických od Topolánka po Babiše, i byznysových od Sazky po PPF nebo Křetínského. Cílem analýz jednotlivých korupčních případů je pomoci studentům pochopit jejich hlavní logiku, přemýšlet a vést diskusi o jejich dopadech a interpretaci na společnost.

 

Kurz bude probíhat blokově v pátek 4. 3, 1. 4. a 29. 4. 2022. Konkrétní časová dotace a doporučená četba bude upřesněna. Probíraná témata naleznete v příloze.

Můžete si jej zapisovat pod kódy KPE/BGLA pro Bc. studium a KPE/MGLA pro nMgr. studium a je ohodnocen 6 kredity.

Zpět

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)