Úřední deska
Vyhlášení voleb do Akademického senátu FF UP
Obhajoby disertačních prací a státní doktorské zkoušky
• Mgr. Jana Turanská •
Název disertační práce:
Židovská národná identita v Hornom Uhorsku v perspektíve dobovej tlače druhej polovice 19. storočia
Termín konání obhajoby disertační práce a státní doktorské zkoušky:
19. 12. 2025 od 10.00 hod. | Katedra historie FF UP v Olomouci, Na Hradě 5, uč. 1.06
• Mgr. Michal Nguyen •
Název disertační práce:
Instalace moravského zemského hejtmana. Okamžik a nástroj reprezentace na barokní Moravě
Termín konání obhajoby disertační práce a státní doktorské zkoušky:
19. 12. 2025 od 13.00 hod. | Katedra historie FF UP v Olomouci, Na Hradě 5, uč. 1.06
Disertační práce i autoreferát jsou k nahlédnutí všem zájemcům na studijním oddělení u referentky pro doktorské studium ( lucie.kovarikova@upol.cz),
elektronicky na Portále UP.
Habilitace a profesury
Výběrová řízení
Studijní záležitosti
● VELE Adrian, doporučená zásilka s dodejkou, č. j. UPOL-317710/2910-2025/EG uložena na Studijním oddělení FF UP, Křížkovského 10, 771 40 Olomouc.
Oznámení vyvěšeno dne 21. 11. 2025, oznámení bude sňato dne 8. 12. 2025 (poslední den lhůty)
● HÁJKOVÁ Kristýna, doporučená zásilka s dodejkou, č. j. UPOL-350904/2910-2025/HR uložena na Studijním oddělení FF UP, Křížkovského 10, 771 40 Olomouc.
Oznámení vyvěšeno dne 21. 11. 2025, oznámení bude sňato dne 8. 12. 2025 (poslední den lhůty)
● RUSNYÁK Radovan, doporučená zásilka s dodejkou, č. j. UPOL-350425/2910-2025/VV uložena na Studijním oddělení FF UP, Křížkovského 10, 771 40 Olomouc.
Oznámení vyvěšeno dne 21. 11. 2025, oznámení bude sňato dne 8. 12. 2025 (poslední den lhůty)
● HURNÁ Jolana, doporučená zásilka s dodejkou, č. j. UPOL-350866/2910-2025/LP uložena na Studijním oddělení FF UP, Křížkovského 10, 771 40 Olomouc.
Oznámení vyvěšeno dne 21. 11. 2025, oznámení bude sňato dne 8. 12. 2025 (poslední den lhůty)
● LAHNO Stanislav, B.A., doporučená zásilka s dodejkou, č. j. UPOL-350903/2910-2025/LP uložena na Studijním oddělení FF UP, Křížkovského 10, 771 40 Olomouc.
Oznámení vyvěšeno dne 21. 11. 2025, oznámení bude sňato dne 8. 12. 2025 (poslední den lhůty)
Zápisy ze zasedání orgánů
Bezpečnost na UP
- Probíhají pravidelná setkávání Pracovní skupiny k zajištění bezpečnosti na UP složené ze zástupců rektorátu, fakult a dalších součástí univerzity.
- Byla obsazena pozice profesionální vedoucí bezpečnostního oddělení na RUP (Mgr. Jitka Langová).
- Bezpečnostní oddělení RUP spolupracuje s odborníkem na téma bezpečnosti Ing. Milošem Drdlou.
- V následujících dnech bude UPlikace rozšířena o krizový modul k rozeslání bezpečnostního upozornění všem uživatelům. O spuštění modulu bude akademická obec informována na všech komunikačních kanálech UP i v samotné UPlikaci. Modul bude nově funkční i pro THP pracovníky.
- Vznikl manuál pro kontaktní pracovníky (recepce, vrátnice), který je dostupný na některých konkrétních budovách (např. RUP). Probíhá jeho personalizace pro další budovy a následovat bude dodání na většinu relevantních míst.
- Byl zaveden nový systém zpětné evidence bezpečnostních incidentů na UP.
- Aktuálně fakulty a další součásti připomínkují připravenou metodiku Zajištění bezpečnosti měkkého cíle při organizaci hromadných akcí na UP.
- U větších akcí je nezbytné jejich včasné nahlašováním Policii ČR prostřednictvím Mgr. Langové (j.langova@upol.cz).
- Jsou připraveny letáky „Co dělat v případě…“ s fakultními mutacemi v CZ i v EN k vyvěšení na web i nástěnky budov.
- Proběhly cvičné evakuace (KUP) a chystány jsou další, mimo jiné i v budovách FF UP.
- Byla posílena identifikace osob na vchodech několika budov FF UP a zesílena protipožární opatření.
- V nadcházejících měsících budou průběžně jsou nabízeny kurzy pro studující, videa i COOC semináře na téma bezpečnosti měkkých cílů a první pomoci.
- Na pokladně FF UP je stále možné vyzvednout si osobní alarmy určené pro všechny zaměstnance
- Byla zřízena speciální bezpečnostní linka pro případ krizového stavu na FF UP (585 63 36 36) a pro hromadnější akce nabízíme možnost výroby bezpečnostní kartičky/visačky pro organizátory se základními instrukcemi a aktuálními kontakty.
- Jakmile bude komplex opatření ze strany rektorátu připraven ke komunikaci, budeme jej co nejsrozumitelněji propagovat.