Mgr. Jan Halák, Ph.D.

Adresa:
Křížkovského 12
Místnost:
Pracovní zařazení:
Odborný asistent
ČLÁNEK
Klouda J., Halák J.
Instituce jako model významu: Gehlen a Merleau-Ponty k otázce antropologie.
FILOSOFICKY CASOPIS.
2018.
Halák J., Klouda J.
The Institution of Life in Gehlen and Merleau‑Ponty: Searching for the Common Ground for the Anthropological Difference.
Human Studies.
2018.
Halák J.
"Vnímání je již vyjadřování". Merleau-Pontyho první přednášky na Collège de France.
Reflexe.
2017.
Halák J.
Merleau-Ponty on Embodied Subjectivity from the Perspective of Subject-Object Circularity.
Acta Universitatis Carolinae. Kinanthropologica.
2016.
Halák J.
Towards the world: Eugen Fink on the cosmological value of play.
Sport, Ethics and Philosophy.
2016.
Halák J.
Beyond things: The ontological importance of play according to Eugen Fink.
Journal of the Philosophy of Sport.
2015.
Halák J.
Eugen Fink: jak myslet hru jako symbol světa?
Gymnasion.
2015.
Halák J., Jirásek I., Nesti M.
Phenomenology is not phenomenalism. Is there such a thing as phenomenology of sport?
Acta Gymnica.
2014.
KNIHA - CELEK
Halák J.
M. Merleau-Ponty: Řeč, dějinnost, příroda: shrnutí přednášek z Collège de France (1952-1960).
In Halák J., Halák J. (Eds.)
2018.
Halák J.
M. Merleau-Ponty: Řeč, dějinnost, příroda: shrnutí přednášek z Collège de France (1952-1960).
In Halák J., Halák J. (Eds.)
2018.
Halák J.
M. Merleau-Ponty: Řeč, dějinnost, příroda: shrnutí přednášek z Collège de France (1952-1960).
In Halák J., Halák J. (Eds.)
2018.
Halák J.
M. Merleau-Ponty: Proměna vnímání a zkušenost pravdy: podklady ke kandidatuře na Collège de France.
In Halák J., Halák J. (Eds.)
2017.
Halák J.
M. Merleau-Ponty: Proměna vnímání a zkušenost pravdy: podklady ke kandidatuře na Collège de France.
In Halák J., Halák J. (Eds.)
2017.
Halák J.
M. Merleau-Ponty: Proměna vnímání a zkušenost pravdy: podklady ke kandidatuře na Collège de France.
In Halák J., Halák J. (Eds.)
2017.
KAPITOLA V KNIZE
Halák J.
Learning as differentiation of experiential schemas.
Experiential Learning and Outdoor Education: Traditions of Practice and Philosophical Perspective.
2020.
Halák J.
The Concept of ‘Body Schema’ in Merleau-Ponty’s Account of Embodied Subjectivity.
Body Ecology and Emersive Leisure.
2018.
PŘEDNÁŠKA NEBO POSTER
Halák J.
Gendered bodily performance and self-objectification: Rereading Iris Young’s “Throwing Like A Girl”.
2020.
Halák J., Kříž P.
Phenomenological physiotherapy: extending Merleau-Ponty’s interpretation of bodily intentionality.
2020.
Halák J.
Pojem tělesného schématu u M. Merleau-Pontyho.
2020.
Halák J.
Merleau-Ponty on the Originality of the Collective World.
2019.
Halák J.
From doing to Knowing: Merleau-Ponty on the Transformation of the Body Schema into Cognitive Superstructures.
2018.
Halák J.
Sportsperson engaged in a collective game: an analysis of the phenomenological method in practice.
2015.
Halák J.
"Vnímání je již vyjadřování" Merleau-Pontyho přednášky na Collège de France z roku 1953.
2015.
Halák J.
Organism and play: a homology.
2014.
Halák J.
S’entraîner en mouvements, c’est apprendre à (se) percevoir.
2014.
Halák J.
The concept of „institution“ (Stiftung) as a contribution to the theory of experiential education.
2014.
Halák J.
Body and its instrumentalisation: Where to see the limits?
2013.
KONFERENCE, WORKSHOP - USPOŘÁDÁNÍ
Halák J., Borecký F.
Merleau-Ponty at the Collège de France.
2018.
Němčík P., Halák J.
2nd Czech Philosophy of Sport Conference.
2013.
Uživatel nepovolil zobrazení dat v Portále UP.
Jméno | Fakulta | Studijní program | Rok ukončení |
---|
Seznam obsahuje absolventy úspěšně ukončeného doktorského studia.