Vyhlášení řízení o návrhu na jmenování děkankou/děkanem Filozofické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci pro funkční období 2026–2030
AS FF UP na svém zasedání dne 3. září 2025 zahajuje v souladu s čl. 5 odst. 1 Jednacího řádu AS FF UP řízení o návrhu na jmenování děkankou/děkanem FF UP pro funkční období od 1. února 2026 do 31. ledna 2030.
Pro účely řízení o návrhu na jmenování děkankou/děkanem FF UP zřizuje AS FF UP ze svých řad zvláštní komisi k řízení o návrhu na jmenování děkankou/děkanem FF UP (dále jen „zvláštní komise“), a to ve složení:
ověření splnění zákonných podmínek kladených na osobu kandidátky/kandidáta na funkci děkanky/děkana FF UP,
sestavení seznamu kandidátek/kandidátů na funkci děkanky/děkana,
ve spolupráci s AS FF UP řádnou propagaci voleb v předvolebním období,
další činnosti spojené s řízením o návrhu na jmenování děkankou/děkanem.
Právo podat návrh na kandidátku/kandidáta na funkci děkanky/děkana má každá členka/každý člen či skupina členek/členů akademické obce FF UP.
Návrh musí obsahovat (formulář návrhu je přílohou č. 1 tohoto usnesení):
jméno a příjmení kandidátky/kandidáta,
další údaj, je-li to třeba k jednoznačnému určení kandidátky/kandidáta.
Návrh musí být podán zvláštní komisi písemně nebo prostřednictvím e-mailové adresy UP nejpozději do termínu, který je uveden v harmonogramu voleb. Zvláštní komise ověří, zda kandidátky/kandidáti na funkci děkanky/děkana splňují zákonné náležitosti a požadavky kladené vnitřními předpisy UP a fakulty, přičemž čl. 28 odst. 6 Jednacího řádu AS UP platí obdobně. Zvláštní komise je povinna v přímém a nezprostředkovaném styku s navrženou kandidátkou/navrženým kandidátem na funkci děkanky/děkana zajistit její/jeho osobní souhlas s kandidaturou. Elektronický podpis, příp. vyjádření souhlasu prostřednictvím e-mailové adresy UP zvláštní komisi může nahradit vlastnoruční podpis navrhované/navrhovaného.
Jednotlivé organizační kroky při volbě kandidáta na funkci děkanky/děkana FF UP stanoví harmonogram voleb, který je součástí tohoto usnesení.
Harmonogram voleb děkanky/děkana
Vyhlášení voleb: 3. září 2025
Předkládání návrhů kandidátek/kandidátů na funkci děkanky/děkana FF UP prostřednictvím zvláštní komise v termínu: do 3. října 2025 do 15.00.
Komise ověří, zda návrh splňuje předepsané formální náležitosti, a to do 8. října 2025 do 15:00 (ověření, zda navržená kandidátka/navržený kandidát na funkci děkanky/děkana FF UP splňuje náležitosti stanovené obecně závaznými právními předpisy).
Komise sestaví abecední seznam kandidátek/kandidátů na funkci děkanky/děkana FF UP a zveřejní seznam na Úřední desce FF UP v termínu do 10. října 2025 do 15.00.
Termín pro zveřejnění tezí volebních programů kandidátek/kandidátů na webových stránkách FF UP – 10. října 2025 do 15.00.
Veřejná prezentace kandidátek/kandidátů na funkci děkanky/děkana FF UP a diskuze akademické obce FF UP s kandidátkami/kandidáty se uskuteční dne 15. října 2025 v 15.00.
Prezentace kandidátek/kandidátů na funkci děkanky/děkana FF UP před AS FF UP a první, případně druhé a třetí kolo voleb kandidátky/kandidáta na děkanku/děkana FF UP se uskuteční dne 21. října 2025 ve 13.15.
Výsledky voleb a protokol o volbě kandidátky/kandidáta na funkci děkanky/děkana FF UP včetně podkladů pro jmenování děkankou/děkanem FF UP postoupí předseda AS FF UP rektorovi v termínu do 3. listopadu 2025.
Pokud se AS FF UP ani ve třetím kole neusnese, kterou kandidátku/kterého kandidáta navrhne rektorovi UP ke jmenování děkankou/děkanem FF UP, bude vyhlášeno opakované řízení o návrhu na jmenování děkankou/děkanem FF UP.
Akademický senát Filozofické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci na svém zasedání 1. 10. 2025 vyhlásil volby do Akademického senátu FF UP na funkční období od 1. ledna 2026 do 31. prosince 2028 (přijatá usnesení zde).
Volby se uskuteční od čtvrtka 27. listopadu 2025 od 00.00 hod. do úterý 2. prosince 2025 do 16.00 hod. elektronickou formou prostřednictvím univerzitního systému (volební aplikace bude dostupná na www.volby.upol.cz).
Volební komise
Pro organizaci voleb byla ustanovena volební komise ve složení:
Mgr. David Broul (katedra politologie a evropských studií) – předseda
prof. PhDr. Tomáš Nejeschleba, Ph.D. (katedra filozofie)
PhDr. Pavel Kreisinger, Ph.D. (katedra historie)
Mgr. Daniela Ostrá, Ph.D. (katedra politologie a evropských studií)
Mgr. Tommy Šmerda (katedra historie)
Bc. Tadeáš Sęk (katedra politologie a evropských studií)
Mgr. Petra Bezděková (katedra politologie a evropských studií)
Podávání kandidátních návrhů
Návrhy na kandidáty a kandidátky je možné podávat od 3. října 2025 do 3. listopadu 2025 do 16.00 hod. Podání lze učinit:
elektronicky prostřednictvím univerzitního e-mailu na adresu předsedy volební komise, nebo
● BALCÁRKOVÁ Alžběta, doporučená zásilka s dodejkou, č. j. UPOL-294563/2910-2025/VV uložena na Studijním oddělení FF UP, Křížkovského 10, 771 40 Olomouc. Oznámení vyvěšeno dne 3. 10. 2025, oznámení bude sňato dne 20. 10. 2025 (poslední den lhůty)
● RUSNYÁK Radovan, doporučená zásilka s dodejkou, č. j. UPOL-302841/2910-2025/VV uložena na Studijním oddělení FF UP, Křížkovského 10, 771 40 Olomouc. Oznámení vyvěšeno dne 3. 10. 2025, oznámení bude sňato dne 20. 10. 2025 (poslední den lhůty)
● PODORVANOV Vadym, doporučená zásilka s dodejkou, č. j. UPOL-294997/2910-2025/EG uložena na Studijním oddělení FF UP, Křížkovského 10, 771 40 Olomouc. Oznámení vyvěšeno dne 3. 10. 2025, oznámení bude sňato dne 20. 10. 2025 (poslední den lhůty)
● JINDRA Šimon, doporučená zásilka s dodejkou, č. j. UPOL-294989/2910-2025/EG uložena na Studijním oddělení FF UP, Křížkovského 10, 771 40 Olomouc. Oznámení vyvěšeno dne 3. 10. 2025, oznámení bude sňato dne 20. 10. 2025 (poslední den lhůty)
● Bc.BERDIEVA Polina, doporučená zásilka s dodejkou, č. j. UPOL-294979/2910-2025/EG uložena na Studijním oddělení FF UP, Křížkovského 10, 771 40 Olomouc. Oznámení vyvěšeno dne 3. 10. 2025, oznámení bude sňato dne 20. 10. 2025 (poslední den lhůty)
● Bc. ZAMAZALOVÁ Olena Vitalijivna, doporučená zásilka s dodejkou, č. j. UPOL-295010/2910-2025/EG uložena na Studijním oddělení FF UP, Křížkovského 10, 771 40 Olomouc. Oznámení vyvěšeno dne 3. 10. 2025, oznámení bude sňato dne 20. 10. 2025 (poslední den lhůty)
● HÁJKOVÁ Kristýna, doporučená zásilka s dodejkou, č. j. UPOL-292055/2910-2025/HR uložena na Studijním oddělení FF UP, Křížkovského 10, 771 40 Olomouc. Oznámení vyvěšeno dne 3. 10. 2025, oznámení bude sňato dne 20. 10. 2025 (poslední den lhůty)
● B.A. LAHNO Stanislav, doporučená zásilka s dodejkou, č. j. UPOL-291487/2910-2025/LP uložena na Studijním oddělení FF UP, Křížkovského 10, 771 40 Olomouc. Oznámení vyvěšeno dne 3. 10. 2025, oznámení bude sňato dne 20. 10. 2025 (poslední den lhůty)
● Bc. DOLEŽAL Matěj, doporučená zásilka s dodejkou, č. j. UPOL-291478/2910-2025/LP uložena na Studijním oddělení FF UP, Křížkovského 10, 771 40 Olomouc. Oznámení vyvěšeno dne 3. 10. 2025, oznámení bude sňato dne 20. 10. 2025 (poslední den lhůty)
Novela č. 5 k vnitřní normě FF-B-18/06 děkana Filozofické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci ke Stipendijnímu řádu Univerzity Palackého v Olomouci
Postup započtení praxe vykonané v jiném než akreditovaném zařízení v rámci akreditovaného kvalifikačního kurzu Psycholog ve zdravotnictví na FF UP v Olomouci
Novela č. 1. Metodický pokyn tajemnice č. 1/2018: Režimová opatření - provoz vrátnic/recepcí v mimopracovních dnech a v nočních hodinách v budovách FF UP
Vnitřní norma Filozofické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci k provedení Studijního a zkušebního řádu Univerzity Palackého v Olomouci a vnitřní normy UP R-B-17/08 Zadání tématu, odevzdávání a evidence údajů o bakalářské, diplomové, disertační práci a
Novela č. 3 k vnitřní normě FF-B-18/06 děkana Filozofické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci ke Stipendijnímu řádu Univerzity Palackého v Olomouci
Vnitřní norma děkana Filozofi cké fakulty Univerzity Palackého v Olomouci k aplikaci režimu zaměstnaneckých děl v oblasti publikování výsledků vědy a výzkumu
Probíhají pravidelná setkávání Pracovní skupiny k zajištění bezpečnosti na UP složené ze zástupců rektorátu, fakult a dalších součástí univerzity.
Byla obsazena pozice profesionální vedoucí bezpečnostního oddělení na RUP (Mgr. Jitka Langová).
Bezpečnostní oddělení RUP spolupracuje s odborníkem na téma bezpečnosti Ing. Milošem Drdlou.
V následujících dnech bude UPlikace rozšířena o krizový modul k rozeslání bezpečnostního upozornění všem uživatelům. O spuštění modulu bude akademická obec informována na všech komunikačních kanálech UP i v samotné UPlikaci. Modul bude nově funkční i pro THP pracovníky.
Vznikl manuál pro kontaktní pracovníky (recepce, vrátnice), který je dostupný na některých konkrétních budovách (např. RUP). Probíhá jeho personalizace pro další budovy a následovat bude dodání na většinu relevantních míst.
Aktuálně fakulty a další součásti připomínkují připravenou metodiku Zajištění bezpečnosti měkkého cíle při organizaci hromadných akcí na UP.
U větších akcí je nezbytné jejich včasné nahlašováním Policii ČR prostřednictvím Mgr. Langové (j.langova@upol.cz).
Jsou připraveny letáky „Co dělat v případě…“ s fakultními mutacemi v CZ i v EN k vyvěšení na web i nástěnky budov.
Proběhly cvičné evakuace (KUP) a chystány jsou další, mimo jiné i v budovách FF UP.
Byla posílena identifikace osob na vchodech několika budov FF UP a zesílena protipožární opatření.
V nadcházejících měsících budou průběžně jsou nabízeny kurzy pro studující, videa i COOC semináře na téma bezpečnosti měkkých cílů a první pomoci.
Na pokladně FF UP je stále možné vyzvednout si osobní alarmy určené pro všechny zaměstnance
Byla zřízena speciální bezpečnostní linka pro případ krizového stavu na FF UP (585 63 36 36) a pro hromadnější akce nabízíme možnost výroby bezpečnostní kartičky/visačky pro organizátory se základními instrukcemi a aktuálními kontakty.
Jakmile bude komplex opatření ze strany rektorátu připraven ke komunikaci, budeme jej co nejsrozumitelněji propagovat.
Nastavení cookies a ochrany soukromí
Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).